Dagmar Dedrle Vavrošová
V rámci depistáží na zařízeních poskytujících speciální přístupy ve vzdělávání, které zkoumaly celkovou úroveň rozvoje kognitivních funkcí a řečových dovedností u dětí s těžkým kombinovaným handicapem, jsem měla možnost dlouhodobě sledovat rozvoj komunikačních dovedností, verbálním i neverbálním způsobem u žáků tohoto zařízení s možností seznámení se s kompenzací jejich nerovnoměrného vývoje v oblasti kognitivních funkcí, grafomotoriky, adaptability a prvků chování.
Odborná a morální příprava pedagogických, výchovných pracovníků zařízení, včetně asistentů pedagoga jsou na vysoké úrovni. Četnost užívaných metod stimulujících všestranný rozvoj žáka v oblasti kognitivních, motorických, komunikačních a sociálních dovedností jso zárukou rozvoje psychomotorických funkcí dětí a žáků, překážkou pro stagnaci vývoje.
Celková pozitivní atmosféra a pracovní klima školy je zárukou pro spokojenost žáků a jejich rodičů s optimistickou prognózou důstojné, adekvátní a stále se rozvíjející integrace do společnosti.
Mgr. Dagmar Dedrle Vavrošová
logoped, SPC Ostrava-Zábřeh