Terapie loutkou je edukační technika realizována externími odborně proškolenými lektory. Jedná se o zážitkovou motivující aktivitu, která působí na celou psychosomatiku dětí, rozvíjí jejich kreativitu a fantazii, estetické cítění, výtvarné dovednosti, pohybové a jazykové schopnosti, „vytrhává“ je z každodennosti a stereotypu. Tyto tvořivé, arteterapeutické tzv. dílny s loutkami a materiálem se obsahově zaměřují na vzdělávání dětí a mládeže se speciálními potřebami, s mentálním a fyzickým postižením. Terapii loutkou zajišťují vždy dva lektoři, využívají loutkářských technik a divadelních principů pro aktivní zapojení dětí do tvořivé hry. Realizuje se 1 x za měsíc na každém pracovišti, tzn. 3x za měsíc na školu a trvá jednu hodinu. Dílny mají edukativní charakter skrze témata, kterými se zabývají. Např. lidské tělo, nemoc, vaření, roční období, les, zvířata známá i exotická, zahrada, stavba domu, plavání, sen, cestování, město, dopravní prostředky, narozeniny.
Přínos pro žáky:
PaedDr. Irena Johanka Savková